ALAN TANITIMI

ALAN TANITIMI

9. SINIF ÖĞRENCİLERİMİZİN 10. SINIFA GEÇERKEN HANGİ ALANI SEÇEBİLECEKLERİNE AİR BİLGİLER

21.06.2020 1757

  

KENDİNİ TANIMAK ÖNEMLİ

Kendini tanımanın önemine yeniden dönersek, seçtiğiniz bölümde, bu alan dahilindeki mesleklere hazırlanacaksınız. Mesleklerin öğrenilmesine yönelik dersleri daha yoğunlukta alacaksınız. Örneğin, önemli bir doktor olmak istiyorsanız sözel alanda tıp fakültelerine gidebilecek dersleri yeterli ağırlıkta görmeyeceğinizden, bu size yardımcı olmayacaktır. Keza, iyi bir fizikçi olmak için sayısal derslerin ağırlıkta olduğu alanı tercih etmek yerinde olacaktır. Tarih bölümü okumak için sözel alan sizi daha iyi hazırlayabilecektir. Bir çevirmen olmak ya da iyi bir yabancı dil öğrenmek istiyorsanız, yabancı dil alanını seçmek mantıklı olacaktır.


OKULUMUZDAKİ BÖLÜMLER VE DALLARI

 

1-BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI



ÖĞRETİM PROGRAMININ AMAÇLARI

   Bilişim teknolojileri son yıllarda baş döndürücü bir hızla gelişerek tüm dünyada yaygın hâle gelmiştir. Bu gelişim hayatı bir yandan kolaylaştırmış, diğer yandan da veri güvenliği ve kişisel güvenliğin korunması sorunlarını ortaya çıkarmıştır. Gelişen teknoloji ile üretilen yazılımların, teknolojilerin ve sağlanan hizmetlerin herkes tarafından kullanılabilmesi için özellikle hızla küreselleşmiş olan bu sektörde rekabet büyük yoğunluk kazanmakta ve sektörün korunması ve rekabet gücünün geliştirilmesi için özel politikalar uygulamaktadır.

Bilişim Teknolojileri Alanı Çerçeve Öğretim Programı'nda;

1. Yazılım Geliştirme

2. Ağ İşletmenliği 

dalları yer almaktadır.

  Bu doğrultuda Bilişim Teknolojileri alanı ve alan altında yer alan mesleklerde ulusal ve uluslararası düzeyde standartlara uygun örgün öğretim programı hazırlanmıştır.

Bu programı tamamlayan öğrenci;

 Yeni çağ becerileri ve tasarım odaklı düşünme yaklaşımı doğrultusunda "meslek etiği ve ahilik, iş sağlığı ve güvenliği, teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm, çevre koruma, girişimci fikirler, iş kurma ve yürütme, fikrî ve sınai mülkiyet hakları" konularında mesleki gelişim sağlayacak beceriler kazanma,

 Temel algoritma, görsel blok programlama ve programlama işlemlerini yapma,

 İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak bilişim etiği, bilgi güvenliği, fikri mülkiyet, sanayi devrimleri, dijital dönüşüm ve endüstri 4.0 teknolojileri, bilgisayar montajı yapma ve ağ temellerini kullanma,

 Teknik resim kurallarına uygun çizimler yapma, bilgisayarda üç boyutlu tasarım yaparak hazırlanan tasarımların baskısını alma ile ilgili ortak bilgi, beceri ve yetkinliklerin yanı sıra;

Yazılım Geliştirme Dalında;

 Nesne tabanlı programlama teknikleri ile proje yapma, geliştirme, veri tabanı kullanım yöntemlerini uygulama,

 İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak giriş ve çıkış cihazları, sensörler, göstergeler, ekranlar ve motorları kullanarak işlevsel bir aygıt oluşturma,

 Web sitesi tasarımı, dinamik programlama, veri tabanı işlemleri ve web sitesini yayınlama,

 Mobil uygulamalar yapma,

 Görüntü işleme ve görsel efekt tekniklerini uygulama

Ağ İşletmenliği Dalında;

 İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak anahtar cihazının yapılandırılması ve ağ üzerinde anahtarlama işlemleri yapma,

 İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak giriş ve çıkış cihazları, sensörler, göstergeler, ekranlar ve motorları kullanarak işlevsel bir aygıt oluşturma,

 İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak yönlendirme cihazının yapılandırılması ve ağ üzerinde yönlendirme,

 Siber güvenlik alanında bilgi toplama teknikleri, ağ güvenliğini sağlama ve güvenlik yöntemlerini uygulama,

 İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak sunucu işletim sistemi kurulumu ve yönetimini yapma  ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

PROGRAMIN SÜRESİ

Alan programının toplam eğitim süresi 4 öğretim yılı olarak planlanmıştır



2-GIDA TEKNOLOJİSİ ALANI



Okulumuzda  Gıda Teknolojileri Alanında Gıda Kontrol Dalında öğretim  verilmektedir.

 

DALLAR

20_01:Gıda Kontrol Dalı

20_02:Süt İşleme Dalı

20_03:Sebze ve Meyve İşleme Dalı

20_04:Hububat İşleme Dalı

20_05:Zeytin İşleme Dalı

20_06:Çay Üretimi ve İşleme Dalı

ALANIN AMACI:

Sağlıklı bir toplum, sağlıklı bir nesil için insanların tükettiği gıdalar çok önemlidir. Dünya nüfusunun gittikçe artması sağlıklı ve bol gıdaya olan ihtiyacı da artmıştır. Teknolojik gelişmeler gıda sektöründe de kendini hissettirmektedir. Geleneksel üretim çekileri yerini bilimsel üretime bırakmaktadır. Bu alandaki teknolojik buluşlar, yeni gıda formülleri, ürün çeşitlerinin artması, tüketicinin damak zevkinin ve sosyal yaşantısının değişmesi, ambalajlamanın önem kazanması, gramajda çeşitlenme ihtiyacının doğması gibi faktörler gıda endüstrisinde ilkel yöntemlerin terk edilmesini zorunlu kılmaktadır.

Gıda sektöründe üretim kalitesinin artırılması yüksek teknoloji, ambalajlama, uygun koruma, dağıtım ve depolama sistemine bağlıdır.

Ülkemizde tarım alanında yaşanan gelişmeler gıda sektörümüze de yansımış bitkisel ve hayvansal gıdaların üretimi artmıştır. Tahıl, süt, meyve, sebze, çay, yağ, et, balık, fermantasyon (mayalanma) ürünlerinin yanı sıra şekerli ürünler ile ilgili üretim ve işleme tesisleri yurt geneline yaygınlaşmıştır. Buna bağlı olarak da işlenmiş gıda ürünlerinin ihracatı artmış ve bu gelişmeler gıda sektörünün ilerlemesine büyük katkı sağlamıştır.

Gıda Teknolojileri alanında gıda ile ilgili üretim süreçlerinin her aşamasında görev alabilecek teknik ara eleman yetiştirmek üzere gereken eğitim öğretimi vermek ve gıda teknolojileri uygulamalarında yer alan meslek elemanlarını sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan meslekî yeterlikleri kazanmış, nitelikli kişiler olarak yetiştirmek amaçlanmaktadır.


 

 

   3-ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI

Okulumuzda Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Alanında Erken Çocukluk Eğitimi ve Özel Eğitim dallarında öğretim verilmektedir.

 

 

 

ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ

Çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili hangi  bilgi, beceri, tutum ve davranışların hangi yaş düzeyindeki çocuklara ve  gençlere kazandırılacağı hakkında bilgi veren, çocuğun tüm gelişimlerini  destekleyen (fiziksel, psiko-motor, zihinsel, dil, sosyal ve duygusal), plan yapan,  uygulayan, insan ilişkileri ve empatiye önem veren, çocuk sağlığı ve  hastalıkları konusunda bilgi sahibi olan, özel eğitime muhtaç çocukların  gelişimlerine ve uyumlarına yardımcı olan; drama, basit beden eğitimi  hareketleri, müzik çalışmaları, sanat ve ana dili etkinlikleri yapan, çocukları  tanıma tekniklerini uygulayan bir alandır.

Meslek elemanları, Milli Eğitim Bakanlığına  bağlı Anadolu kız meslek ve kız meslek liseleri, ilköğretim okulları ile resmî  ve özel kurumların kreş, yuva, anaokulu, ana sınıfı, gibi Erken Çocukluk Eğitim  Kurumlarında, Rehabilitasyon Merkezlerinde ve çocuk kulüplerinde  çalışabilirler.

Erken çocukluk yılları (okul öncesi eğitim  ) çocuğun gelişiminin en hızlı olduğu dönemdir. Kadının çalışma hayatına  atılması ve okul öncesi eğitimin öneminin giderek daha da anlaşılması nedeniyle  alan hızla gelişmiş, bu da okul öncesi eğitim kurumlarına olan talebi  artırmıştır. Bu kurumlarda görev alacak nitelikli ve iyi yetişmiş eleman  ihtiyacı da gün geçtikçe önem kazanmaktadır.                   


             Erken Çocuklukta Öğretmen Yardımcılığı Özel Eğitimde Öğretmen Yardımcılığı Bu alan altında ayrıca bakıcı annelik ve  yardımcı elamanlık meslekleri de bulunmaktadır.

4-YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI


Okulumuzda Yiyecek İçecek Hizmetleri Alanında Pastacılık ve Mutfak dallarında öğretim verilmektedir. 

 

ALANIN TANIMI


Yiyecek-İçecek Hizmetleri alanı altında yer alan dalların yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır.


ALANIN AMACI


Yiyecek-İçecek Hizmetleri alanı altında yer alan mesleklerde, sektörün ihtiyaçları ve hizmet sektöründeki gelişmeler doğrultusunda mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.


 

5-GRAFİK VE FOTOĞRAFÇILIK ALANI


 


Amacı: Grafik ve Fotoğraf alanı altında grafikerlik mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. Tanımı: Ürün veya konunun fotoğrafını çekme, çektiği fotoğrafları baskıya hazır hâle getirme yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

 

 


 

6-MODA TASARIMI TEKNOLOJİLERİ ALANI


Okulumuzda Moda Tasarım Teknolojisi Alanı Alanı Kadın Giyim Modelistliği dalında öğretim verilmektedir.


         Moda Tasarım teknolojisi alanı, dünyada gerek pamuk ve iplikle başlayan üretim sürecinde yaratılan katma değer, gerekse ihracat gelirleri içindeki yüksek payı nedeniyle ekonomik kalkınma sürecinde önemli roller üstlenen ülkelerin vazgeçemediği bir alandır.

Moda Tasarım teknolojisi alanı, özellikle yeni endüstrileşmekte olan ülkelerde gerçekleştirilen ihracat nedeniyle büyümede gösterilen başarının ana kaynağıdır. Gelişmiş ülkelerin sanayileşmede kat ettikleri yol incelendiğinde bugün gelinen noktanın başlangıcında giyim üretim teknolojisi alanında elde edilmiş başarıların olduğu görülmektedir.

Moda Tasarım teknolojisi alanı, Türkiye'de küçük işletmelerle 1950'lerden beri faaliyet göstermektedir. Bu alanda, son yıllarda büyük gelişmeler kaydedilmiştir. Kaydedilen bu gelişmeler gerek yurt içine, gerekse yurt dışına yapılan satışlarla ülke ekonomisine ve dış ödemeler dengesine önemli katkılar sağlamaktadır.

Günümüzde, tüm ülkelerde genç ve yetişkin bireylerin istihdama geçişlerinde mesleki eğitim etkili bir araç olarak kullanılmaktadır. İş gücünün ekonomiye daha fazla katkı sağlaması eğilimi, istihdam amaçlı meslekî eğitimin önemini artırmıştır.

Moda Tasarım teknolojisi alanı emek yoğun karakteri nedeniyle, on binlerce iş yerinde yüz binlerce kişiye istihdam sağlamaktadır. Bu alanda yüksek oranda istihdam sağlayan gelişmelerin toplum refahı üzerindeki olumlu etkisi yadsınamaz. Özellikle, Türk giyim üretim teknolojisi alanının rekabetçi olması için sektörün teknoloji düzeyinin ve eğitimli iş gücü sayısının artması gerekmektedir.

Moda Tasarım teknolojisi alanıalanında, yaklaşık 4 milyon kişi istihdam edilmektedir.

Vasıflı iş gücü ihtiyacı bu alanda eğitim veren yaygın eğitim, orta öğretim ve yüksek öğretim kurumlarından önemli ölçüde karşılanmaktadır.

Moda Tasarım teknolojisi alanı altında yer alan kadın giyim modelistliği, erkek giyim modelistliği, çocuk giyim modelistliği, iç giyim modelistliği, hazır giyim model makineciliği, deri giyim, kadın terziliği, erkek terziliği, kesim ve konfeksiyon makineleri bakım onarım dalların yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır.

Moda Tasarım teknolojisi alanı altında yer alan dallarda, sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli meslek elemanlarını yetiştirmek amaçlanmaktadır.


 

       

 

 

  

Sevgili Öğrenciler ; Okulumuzda bulunan bölümlerimizi size kısa kısa tanıtmaya çalıştım.Daha fazla bilgiye okulumuz web sayfasından ulaşabilirsiniz. Lütfen Alan Seçimlerinizi geleceğinizi düşünerek ve sevdiğiniz ,ben bu işi severek yaparım diyerek seçimlerinizi yapınız.

 

 

AYŞE AKPINAR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ

REHBERLİK SERVİSİ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

İLETİŞİM

Adres:
MAHKEME MAH. SAİP HOCA BUL. AYŞE AKPINAR MESLEKI VE TEKNIK ANADOLU LISESI BLOK NO 22 BURHANİYE / BALIKESİR


Telefon
(266) 422 1075


e-Posta Göndermek İçin Tıklayın